pátek 15. srpna 2014

Nejvyšší řada tepelných čerpadel pro bytové domy a komerční budovy

Tepelná čerpadla HPB (Heat Pump Boiler) z řady City-Multi, inovativní společnosti Mitsubishi Electric





Tepelná čerpadla HPB (Heat Pump Boiler) z řady City-Multi, inovativní společnosti Mitsubishi Electric, která nesou označení CAHV, jsou nejvyšší řadou tepelných čerpadel vzduch/voda, jež disponují novou moderní technologií Zubadan. Tato tepelná čerpadla jsou vyvinuta speciálně pouze pro vytápění a ohřev teplé vody a jejich výkon dosahuje až na 54 kW při podmínkách A2/W35. Vyrábějí se v kompaktním provedení a lze je libovolně řadit do kaskád, čímž lze dosáhnout výkonu až 432 kW v jedné kaskádě.

Tepelné čerpadla City-Multi jsou určena zejména pro objekty s velkou spotřebou teplé vody a větší tepelnou ztrátou. Jsou vhodná pro využití ve větších komerčních  či administrativních budovách a samozřejmě v bytových domech.

Mimořádná energetická účinnost, vynikající provozní spolehlivost


Tepelná čerpadla HPB (Heat Pump Boiler) z řady City-Multi se vyznačují mimořádnou energetickou účinností a vynikající provozní spolehlivostí. Aniž by bylo nutné využívat jakéhokoli elektrického dohřevu, je garantován rozsah použití tepelných čerpadel s touto technologií od teploty venkovního vzduchu -25 °C až do +35 °C s výstupní teplotou vody až 65 °C.

Vlastnosti tepelného čerpadla City-Multi HPB:


- Rozsah topného výkonu 54 kW až 432 kW
- Výstupní teplota vody až 65 °C
- Garantovaný operační rozsah od -25 °C do +35 °C
- Topný faktor (COP) až 3,2 při A2/W35 podle DIN EN 14 511

11 komentářů:

  1. Díky za článek. Právě nad pořízením tepelného čerpadla teď uvažujeme. Měla bych ale otázku. Koukala jsem, že jsou tepelná čerpadla země-voda a vzduch-voda. Byl by mi někdo schopen vysvětlit jaký je v nich rozdíl? Zkoušela jsem to hledat, ale nikde jsem to nenašla srozumitelně vysvětlené pro člověka, který se v tom nevyzná.

    OdpovědětVymazat
  2. Právě o tepelných čerpadlech jsem si toho hodně zjišťoval a musím říct, že něco takového by se mi hodně líbilo. Hlavně kvůli tomu, kolik to dokáže ušetřit peněz. Na druhou stranu je ale ta počáteční investice hodně vysoká a to si teď nemůžu dovolit. Co se ale ekologického vytápění týče, tak špatně na tom podle mě nejsou ani krbové vložky. Právě nad tím teď hodně uvažuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme stejně. My teď taky hodně uvažujeme nad tím, že bychom si domů koupili buď krbovou vložku nebo kamna. Já se přikláním spíš k těm kamnům. Jen teda společně s nimi budeme muset koupit i nový komín. Vidíme to ale na ten obyčejný nerezový. Ten by podle všeho měl stačit, tak snad bude.

      Vymazat
    2. Řeším teď úplně to stejné. Opravdu se bojím jak to bude letošní zimu s plynem, tak se na to raději chci připravit už teď. Bavil jsem se o tom s jedním známým ta ten říkal, že pro náš dům by bohatě stačila krbová kamna, takže to asi udělám tak, že je ještě během prázdnin koupím. Díval jsem se, že třeba zde je mají za poměrně rozumné ceny.

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Na tepelných čerpadlech se mi líbí hlavně to, jakou dokáží přinést úsporu. To by se v dnešní době určitě hodilo. Co se ale úspor za vytápění týče, tak jsem někde četla, že špatné v tomto ohledu prý nejsou ani rekuperační jednotky. Nemá s tím někdo zkušenost? Mockrát díky. :)

    OdpovědětVymazat
  5. My bychom do budoucna tepelné čerpadlo určitě chtěli. Prvně ale musíme u nás na domě vyřešit zateplení. Bez toho to nemá smysl. Dívala jsem se, že těch systémů zateplení je několik. Nám se zatím asi nejvíc zamlouvá jeden od značky Baumit. Nemáte s touto značkou náhodou někdo zkušenost? Díky mockrát. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem si v loni nechala naistalovat tepelné čerpadlo, a tak mi letos pokládali topení do podlahy. Samozřejmě jsem si ho nechala naistalovat i do koupelny, jelikož mi poradili, že je to nejlepší styl vytápění, pokud mám tepelné čerpadlo. Po položení podlahy v koupelně jsem si pořídila také nový nábytek do koupelny.

    OdpovědětVymazat
  8. No, nebýt toho, že už doma máme dálkové vytápění, tak bych vlastně možná nad nějakým tím tepelným čerpadlem také uvažoval. Něco jsem si o tom zjišťoval a myslim si, že pokud má člověk rodinný domek, tak se takové tepelné čerpadlo určitě může vyplatit. Samozřejmě se to ale může lišit případ od případu.

    OdpovědětVymazat
  9. Máme teď zpracovaný projekt bungalou na klíč, respektive právě na něm s projektantem pracujeme a jsme právě taky před velkou otázkou vytápění. Líbí se mi tepelka, ale na druhou stranu bych to chtěl kombinovat i s něčím dalším. Napadá mě třeba rekuperace. Máte někdo nějakou zkušenost? :) Přijde mi, že je to zatím poměrně novinka. :)

    OdpovědětVymazat