čtvrtek 14. srpna 2014

Ochranné pomůcky: Jak vybrat pracovní rukavice?

Jak vybrat pracovní rukavice?


Jakýkoliv pracovní proces si žádá určité ochranné pomůcky. Nástroje, s nimiž se vám bude konkrétní činnost provádět mnohem pohodlněji a především bezpečněji jsou bezpochyby i rukavice.
Ochranné pracovní rukavice mají poměrně široké a různorodé využití. Při jejich nákupu je dobré vědět, co vlastně budete dělat, do jakého prostředí je potřebujete a před čím se chcete chránit. Teprve na základě těchto informací si můžete zvolit ty správné ochranné rukavice a koupit si je třeba na e-shopu: http://www.tomiscz.cz/pracovni-rukavice#eshop , kde nakupuji i já.

 

Modely pracovních rukavic


V závislosti na výrobním materiálu, nejrůznějších ochranných prvcích a velikostech, je rozlišováno hned několik kategorií pracovních rukavic, s nimiž vás v následujících řádcích seznámíme.

  • Rukavice kombinované
  • Rukavice kožené a celokožené
  • Rukavice jednorázové
  • Rukavice kovové
  • Rukavice chemické
  • Rukavice textilní
  • Rukavice zimní

Jde o pracovní rukavice, které mají své primární zaměření a hlavní upotřebení, v rámci něhož předkládají vysokou kvalitu, pevnost, odolnost a bezpečí.

Kombinované pracovní rukavice


Jde pravděpodobně o jeden z nejčastěji využívaných modelů, který lze upotřebit především v oblasti stavebnictví nebo dopravy. V rámci celkového zpracování dochází k prolínání hned několika výrobních materiálů, které tak přináší velice široké uplatnění.

Kožené a celokožené pracovní rukavice


Kůže je daleko pevnějším a odolnějším materiálem, nežli textil, proto jejich klady spočívají v dokonalejší ochraně ruky. Pracovní rukavice kožené vynikají i menším opotřebením a delší životností, která je jistě pozitivním aspektem.

Jednorázové pracovní rukavice


V tomto případě není hlavním kritériem odolnost, nýbrž dostatečné hygienické prostředí, kterého je docíleno prostřednictvím jemných gumových rukavic, jež mohou být pudrované nebo nepudrované. Jejich využití je především v oblasti farmacie, potravin nebo chemikálií.

Kovové pracovní rukavice


Již samotný výrobní materiál, kterým jsou spojené kovové kroužky, do určité míry naznačuje, k čemu budou primárně sloužit tyto pracovní rukavice. Je to hlavně ochrana před pořezáním, což se hodí kupříkladu v potravinářském průmyslu. V závislosti na velikosti rukavice může být zároveň chráněno i předloktí.

Chemické pracovní rukavice


Pohodlné pracovní rukavice, které jsou opatřeny velurovou úpravou. Ta zamezuje tomu, aby vaše ruce nepřišly do kontaktu s nejrůznějšími chemickými látkami. I z tohoto důvodu je kladen důraz na vysokou povrchovou odolnost.

Textilní pracovní rukavice


Jde o velice flexibilní ochranný prostředek, u něhož nejsou předpokládány vysoké nároky na jakoukoliv zvýšenou odolnost. Využívají se hlavně v suchém prostředí a při nenáročných pracovních činnostech.

Zimní pracovní rukavice


Jejich přednost spočívá v dokonalé tepelné izolaci. Může jít v podstatě o kombinované rukavice, které jsou však vybaveny speciální vnitřní podšívkou, jež vám dodává pocit tepla. Ideální využití pro zemědělství nebo stavebnictví.

Kromě výše uvedených a nejpoužívanějších modelů samozřejmě existují i mnohé další, které vás mohou chránit jak před vibracemi, elektrickým proudem, tak při úklidu, proti žíravinám nebo ohni.

  • Rukavice povrstvené
  • Rukavice dielektrické
  • Rukavice kevlarové
  • Rukavice neprořezné
  • Rukavice svářecí
  • Rukavice máčené
  • Rukavice úklidové
  • Rukavice žáruvzdorné

11 komentářů:

  1. Díky moc za velice přínosný článek o tom, jaké si rukavice vybrat. Dlouho jsem totiž tápal, jaké si ty rukavice vyberu, protože jsem si nedávno jedny kupoval a zjistil jsem, že byly prakticky úplně k ničemu, protože se hnedka potrhaly... :-(

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, nějaké pořádné pracovní rukavice bych do své dílny taky docela potřeboval. Jedny sice mám, ale už jsou hodně staré a bohužel i prošoupané. Celkově bych do své dílny potřeboval spoustu nového vybavení. Asi nejvíc teď hoří brusivo. To budu asi objednávat hned začátkem nového roku.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj. Měl bych otázku. Pracovní rukavice už mám a myslím si, že celkem kvalitní, ale potřeboval bych ještě investovat do nějaké samostmívací kukly na MIG/MAG svařování. Nemáte ohledně toho nějaké tipy? Díval jsem se po internetu a těch možností je strašně moc. Hodně by mi pomohl třeba i tip na nějakou konkrétní značku. Díky moc.

    OdpovědětVymazat
  4. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že kvalitní pracovní rukavice jsou pro každého, kdo se manuální prací živí naprostý základ. Myslím si ale, že ani ostatní části pracovního oblečení by se neměly podcěňovat. Vhod mohou přijít například i dobré pracovní kalhoty. Já si právě nedávno jedny nové koupil a nemůžu si vynachválit to, kolik mají kapes. Můžu si do nich tedy dát různé nářadí, šroubky atd a to se opravdu hodí.

    OdpovědětVymazat
  5. Nebýt kvalitních ochranných pomůcek, tak je pracovní úraz hned na světě. Sám to znám ze své práce. Tam jsou pracovní pomůcky obzvlášť důležité. Už párkrát jsem k pracovnímu úrazu také neměl daleko. Právě tato zkušenost mě donutila si raději sjednat pojištění schopnosti splácet. Protože kdybych měl pracovní úraz a nemohl chodit do práce, tak by to byla jak pro mě, tak i pro celou rodinu katastrofa.

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Právě pracovní rukavice, ale i jiné ochranné pomůcky musím do firmy nakupovat zaměstnancům pravidelně. Jinak to prostě nejde. Je pravda, že celkově jsem teď do firmy musel hodně investovat. Rozšířili jsme výrobu a to spolklo hodně peněz. Asi nejdražší z toho byly nové šroubové kompresory které jsem musel koupit, protože ty staré už byly nevyhovující.

    OdpovědětVymazat
  8. Zdar hoši, chtěl bych se na něco zeptat. Potřeboval bych teď do práce právě nějaké nové pracovní oblečení a ochranné pomůcky. No a moc nevím kde sehnat. Na internetu jsem narazil na tento eshop https://www.uvex-safety.cz/ Nemá někdo z vás s tím obchodem náhodou zkušenost? Je to kvalitní? Nebo se mám radši podívat jinde? Díky moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem o tomto obchodě slyšel, osobní zkušenost ale bohužel nemám. Nicnéně jestli pro vás můžu mít jeden tip, tak určitě zkuste mrknout na Xfer. Tam také mají pracovní oblečení. Sám jsem si nedávno odtud objednával jedno pracovní tričko s dlouhým rukávem a abych pravdu řekl, tak jsem byl celkem překvapený jak je za tu cenu kvalitní. Myslím si, že mi zase nějakou dobu vydrží.

      Vymazat
  9. Já ráda pracuji na zahradě a používám hlavně textilní rukavice, jelikož mám ekzém na rukou a nedělá mé pokožce dobře, když se mi hodně potí a poté zapaří. Proto mám oblíbené tyto, které chrání mé ruce a mohu pracovat podle potřeby. Nedávno mi dovezli dřevo na topení, a tak jsem ho rovnala k pergole u domu a díky rukavicím byly mé ruce v pořádku.

    OdpovědětVymazat
  10. Já teda používám rukavice prakticky pořád, když jdu něco dělat. Mám jich několik různých typů podle práce. Ono se to nezdá, ale třeba i injektáž zdiva je chemie a docela dost vysušuje, což je ostatně v jejím popisu práce. A prostě s rukavicema vím, že si ty ruce nepoškozuji. Jelikož nejsem žádný dělník, ale dělám normálně v kanceláři, tak se to prostě hodí. ;-)

    OdpovědětVymazat